2020 m. sausio 1 d., trečiadienis

DANTYS


    Atsargiai atsikandau obuolio. Tas buvo tokio skanumo, kad vos valdžiausi nesugrūdusi jo viso burnon, bet nevalia – mano kandžiai, iltiniai ir krūminiai gyvena sunkius laikus, gyvenimas užribyje suteikė kilometrus miškais ir vandeniu kvepiančios laisvės, bet dantisto kėdės prisilietimą prie savo sėdynės jau kadais užmiršau...
    Neketinu gyventi amžinai, bet jau kuris laikas po galvą braido įkyri mintis, kad jei dantis keisčiau kaip gamta keičia rūbus - kasmet,  - mano saulė į vakarus kur kas lėčiau keliautų.
    Skambutis į duris buvo toks netikėtas (net nežinojau, kad jis tebeveikia!), kad vos neišmečiau to obuolio iš rankų... Švelniai padėjau jį ant stalo krašto ir nuskubėjau link verandos.
   Dėl visa ko vienoje rankoje laikydama nedidelį kastuvą, dirstelėjau pro langą. Jaunuolis trypčiojo lyg norėdamas į tualetą. Kelias sekundes stebėjusi pro užuolaidų plyšį, kimtelėjusiu balsu paklausiau: „Kas ten?“.
      Išgirdusi atsakymą, ilgai nedelsiau ir pravėriau duris – ne kasdien užeina pas mane su rimtais reikalais. Kasdien pas mane išvis niekas neužeina – iki mano namo veda tik ilgas siauras takelis per pelkėtą mišką. Geriau pagalvojus, jau keletą metų nemačiau jokio žmogaus.
   Įsitaisęs ant mano patogiosios sofos ir išsitraukęs pluoštą popierių, galvų surašinėtojas pradėjo uždavinėti klausimus – vardas, pavardė, kada gimusi, koks išsilavinimas, su kuo gyvenu, iš ko gyvenu...
    Negalėjau žvilgsnio atplėšti. Kiekvienas jo žodis sprūdo pro dailius lūpų vartus, palydimas švelnaus liežuvio caktelėjimo, atsimušęs į mano veidą slydo smakru, krūtine, byrėjo į skreitą ir katiniška šiluma šildė kelius. Tiek žodžių... Ir visi man... Bet man reikėjo daugiau. Atsakymus tyčia suvėliau ir pradėjau valingai, negrabiai flirtuoti. Kaip ir reikėjo tikėtis, jis neišlaikė ir... nusišypsojo. Nusišypsojo! Ir aš pamačiau beveik viską, ko man reikėjo.
   Jo dantys buvo tobuli. Visi savo vietose, tokie viliojančiai spindintys. Iltiniai vos vos ilgesni už kitus, dėl to jo šypsena buvo nedrąsiai plėšroka.
  Tęsiau nusišnekėjimą. Stengiausi neperlenkti lazdos, kad neišsigąstų, ir man puikiai sekėsi, nes po kelių frazių jis nusikvatojo. Jo krūminiai buvo baltutėlaičiai, net neįtikėtina, kad tamsoje gali tokia šviesa gyventi. Suvirpėjau ir nutilau.
      Jis irgi. Pasijuto nejaukiai. Bet neprieštaravo, kai prisėdau šalia.

     Po poros valandų, jau beveik atgavusi kvapą, pakilau nuo sofos. Nugarą maudė – tiek besidarbavusi buvau labai seniai… Besiražydama priėjau prie lango. Pro besileidžiančios saulės spalvinamų užuolaidų kraštelį matėsi šviežiai sukastos dirvos lopinėlis.
    Kastuvas lyg nusikaltęs mokinukas stovėjo kampe ir mirko chloro tirpale. Temo. Židinyje baigė surusenti ranka užpildytų popierių pluoštas.
   Iš kišenės išsitraukiau odine virvele užsuktą drobinį maišelį. Pagniaužiau delne, jo turinys maloniai šiugždėjo, per medžiagą jutau nelygumus, iškilumus, apčiuopomis skaičiavau – vienas… du… keturiolika… trisdešimt du…
    Saulė -  mano saulė -  į vakarus visai nebeskubėjo…






Komentarų nėra:

Rašyti komentarą